SERMAYE ŞİRKETLERİNDE 30.09.2020 TARİHİNE KADAR KAR PAYI DAĞITIMINDA UYULMASI GEREKEN USUL VE ESASLAR NELERDİR? 18 Mayıs 2020
SERMAYE ŞİRKETLERİNDE 30.09.2020 TARİHİNE KADAR KAR PAYI DAĞITIMINDA UYULMASI GEREKEN USUL VE ESASLAR NELERDİR?
17 Nisan 2020 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 7244 sayılı Yeni Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Ekonomik ve Sosyal Hayata Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 12. maddesi ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na (“Kanun”) Geçici 13. madde eklenilmişti. Kanun’un geçici 13. maddesinde, 30.09.2020 tarihine kadar sermaye şirketlerinde 2019 yılı net dönem kârının yalnızca yüzde yirmi beşine kadarının dağıtımına karar verilebileceği, geçmiş yıl kârları ve serbest yedek akçelerin dağıtıma konu edilemeyeceği, genel kurulca yönetim kuruluna kâr payı avansı dağıtımı yetkisi verilemeyeceği belirtilmiştir.
Kanun’a eklenen Geçici 13. madde ile koronavirus salgınının şirketler nezdinde etkilerinin azaltılması amaçlanmış ise de, Geçici 13. madde ile getirilen düzenleme kar payı dağıtılması noktasında bazı soruları da gündeme getirmişti. Bu kapsamda, 17 Mayıs 2020 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun Geçici 13. Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (“Tebliğ”) ile, Kanun’a eklenen geciçi 13. maddenin uygulamasına yönelik soru işaretleri ortadan kaldırılmakla birlikte Geçici 13. maddenin uygulamasına yönelik usul ve esaslar ile istisnalar düzenlenmektedir.
Tebliğ kapsamı dışında tutulan şirketler mevcut mudur?
Devlet, il özel idaresi, belediye, köy ile diğer kamu tüzel kişilerinin ve sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait fonların, doğrudan veya dolaylı olarak sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip olduğu şirketler Tebliğ kapsamı dışındadır.
Halka açık şirketler bu Tebliğ kapsamında mıdır?
Tebliğ ile “Sermaye Şirketi”, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu’na tabi halka açık şirketlerde dahil olmak üzere, anonim ve limited şirketler ile sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler olarak tanımlanmıştır. Dolayısıyla, halka açık şirketlerde bu Tebliğ kapsamındadır ve bu Tebliğ ile getirilen usul ve esaslar halka açık şirketler içinde geçerlidir.
Dağıtıma karar verilebilecek / dağıtıma konu edilemeyecek kar payı esasları nedir?
Sermaye şirketlerinde Kanun’un Geçici 13. maddesinin yürürlüğe girmesinden (17 Nisan 2020) 30.09.2020 tarihine kadar 2019 yılı net dönem karının yalnızca yüzde yirmibeşine kadarının nakden dağıtımına karar verilebilir. Geçmiş yıl karları ve serbest yedek akçeler dağıtıma konu edilemez.
Geçmiş yıl karı ve serbest yedek akçe ne demektir?
Tebliğ ile “geçmiş yıl karı” geçmiş faaliyet dönemlerinde ortaya çıkan ve henüz diğer özkaynak hesaplarına aktarılmasına karar verilmemiş olan tutarları ifade etmektedir. Serbest yedek akçe ise, kanuni yedek akçelerin sermayenin veya çıkarılmış sermayenin yarısını aşan kısmı ile kanun ve sözleşme gereği ayrılanlar dışında genel kurulca ayrılmasına karar verilen yedek akçeler olarak tanımlanmıştır.
Kar payı ve serbest yedek akçe nasıl hesaplanacak?
Tebliğ kar payını, net dönem karı veya serbest yedek akçeler üzerinden ortaklara ve kara katılan diğer kimselere genel kurulca dağıtılmasına karar verilen tutar olarak tanımlamıştır.
Kar payı dağıtımına ilişkin sınırlama iç kaynaklardan yapılacak sermaye artırımları için geçerli midir?
Kanun’un 462. maddesi uyarınca esas sözleşme veya genel kurul kararıyla ayrılmış ve belirli bir amaca özgülenmemiş yedek akçeler ile kanuni yedek akçelerin serbestçe kullanılabilen kısımları ve mevzuatın bilançoya konulmasına ve sermayeye eklenmesine izin verdiği fonlar sermayeye dönüştürülerek sermaye iç kaynaklardan artırılabilmektedir. Yayımlanan Tebliğ ile açıkça iç kaynaklardan yapılacak sermaye artırımlarında kar payı dağıtımına ilişkin sınırlamanın uygulanmayacağı belirtilmiştir.
17 Nisan 2020 tarihi öncesinde 2019 yılına ilişkin olağan genel kurul gerçekleştirildi ve kar payı dağıtımına karar verildi, fakat henüz ödeme yapılmadı veya kısmi ödeme yapıldı. %25’lik kısıtlamaya uymak zorunlu mu?
Kanun’a eklenen geçici 13. maddenin yürürlük tarihi olan 17 Nisan 2020 tarihinden önce 2019 yılına ait olağan genel kurul toplantısını gerçekleştiren ve kar dağıtımına karar veren ancak kar payı dağıtımını henüz gerçekleştirmeyen yahut kısmi ödeme yapan sermaye şirketleri, Tebliğ’in 4/3.maddesi gereği, 30.09.2020 tarihine kadar, yalnızca 2019 yılı net dönem karının %25’ini dağıtabilecektir. Bu sınırı aşan ödemeler 30.09.2020 tarihine kadar ertelenecektir. Hesap döneminde zarar edilmiş olmasına karşın serbest yedek akçelerden dağıtım kararı alınmışsa henüz ödenmemiş kısma ilişkin tüm ödemelerde 30.09.2020 tarihine kader ertelenecektir.
Hesap dönemi nedir?
Tebliğ “hesap dönemini”, hesap dönemi olarak takvim yılını esas alan şirketlerde 2019 yılı hesap dönemi, özel hesap dönemini esas alan şirketlerde ise tamamlanmış olan hesap dönemi olarak tanımlamıştır.
Kanun’un geçici 13. maddesi uyarınca 30.09.2020 tarihine ertelenen bu ödemelere faiz tahakkuk edilebilir mi?
Tebliğ’in 4/3. maddesi uyarınca, ertelenen bu ödemelere ilişkin olarak faiz tahakkuk ettirilemeyecektir.
Genen kurul tarafından yönetim organına kar payı avansı dağıtım yetkisi verilebilir mi?
30.09.2020 tarihine kadar şirket genel kurulu tarafından yönetim organına (anonim şirketlerde yönetim kurulu, limited şirketlerde müdürler kurulu ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerde yöneticiler) kar payı avansı dağıtım yetkisi verilemeyeceği 17 Nisan 2020 tarihi itibarıyla yürürlüğe giren Geçici 13. Madde ile düzenlenmişti. Tebliğ’in 4.4. maddesi ile şirket genel kurulu tarafından yönetim organına bu yetki verilmiş ise kar payı avans ödemelerinin de 30.09.2020 tarihine kadar erteleneceği düzenlenmiştir.
Kar payı dığıtımına ilişkin istisnalar mevcut mudur?
Tebliğ’in yürürlüğe girmesi ile birlikte bir kısım şartları sağlayan şirketler hakkında 30.09.2020 tarihine kadar geçerli olan kar payı dağıtımı sınırlandırmasına ilişkin hükümler uygulanmayacaktır. İstisna kapsamında yer alan şirketler aşağıdaki şekildedir:
- 25/08/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun ek-2 ve geçici 23. maddesi uyarınca COVID-19 kaynaklı zorlayıcı sebep gerekçesiyle kısa çalışma ödeneğinden ve/veya ücretsiz izne ayrılanlardan 4447 sayılı Kanunun geçici 24. maddesi uyarınca nakdi ücret desteğinden yararlandırılanları istihdam edenler ile 28/03/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borçlar Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un geçici 20. maddesi ile ilgili Kararlar uyarınca Hazine destekli kredi kefaleti kullanan ve halen kapanmamış kredi borç bakiyesi bulunanlar hariç, 120.000-TL ve altında kar payı dağıtımı kararı alınan şirketler,
- Pay sahiplerince, dağıtımına karar verilen kar payının yarısından fazlasının, Kanun hükümleri çerçevesinde başka bir sermaye şirketine olan sermaye taahhüt borcunun nakden ve defaten ifasında kullanılması şartıyla, kar payı dağıtımı kararı alınan şirketler,
- Pay sahiplerince, dağıtıma karar verilen kar payının, imzalanan kredi sözleşmeleri veya proje finansman sözleşmeleri kapsamında 30.09.2020 tarihine kadar muaccel hale gelen yükümlülüklerin ifasında nakden kullanılması şartıyla, kar payı dağıtımı kararı alınan şirketler, istisna kapsamında değerlendirilecektir.
Yukarıda yer alan istisnalar kapsamında kar payı dağıtımı kararı alınan şirketlerden, pay sahibi kredi sözleşmeleri veya proje finansman sözleşmeleri kapsamında ifa yükümlülüğünü gerçekleştirdikten sonra aşan bir tutar kalır ise bu tutar pay sahibine kar payı olarak ödenebilir mi?
Tebliğ’in 5.2 maddesi uyarınca, pay sahiplerinin ifa yükümlülüklerini aşan tutara ilişkin ödemeler 30.09.2020 tarihine kadar ertelenir.
Yukarıda yer alan istisnalardan faydalanmak isteyen şirketler için herhangi bir şart mevcut mudur?
Kar payı dağıtımının sınırlandırılmasına ilişkin olarak Tebliğ’in getirdiği istisna kapsamındaki şirketlerin bu istisnadan yararlanabilmesi ve kar payı dağıtımlarının genel kurulda görüşülebilmesi için, söz konusu şirketlerin öncelikli olarak Ticaret Bakanlığı’na başvuru yaparak uygunluk görüşü alması gerekmektedir.
Ticaret Bakanlığı’na yapılacak uygun görüş başvurusunda hangi belgeler Bakanlığa sunulmalıdır?
Yapılacak başvurularda (i) şirket yönetim organının genel kurul yapılmasına dair noter onaylı karar örneği, (ii) şirketin hesap dönemine ilişkin finansal durum tablosu ve (iii) kar veya zarar tablosu başvuru belgelerine eklenmelidir.
Ayrıca,
- İstisna kapsamında olan 25/08/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun ek-2 ve geçici 23. maddesi uyarınca COVID-19 kaynaklı zorlayıcı sebep gerekçesiyle kısa çalışma ödeneğinden ve/veya ücretsiz izne ayrılanlardan 4447 sayılı Kanunun geçici 24. maddesi uyarınca nakdi ücret desteğinden yararlandırılanları istihdam edenler ile 28/03/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borçlar Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un geçici 20. maddesi ile ilgili Kararlar uyarınca Hazine destekli kredi kefaleti kullanan ve halen kapanmamış kredi borç bakiyesi bulunanlar hariç, 120.000-TL ve altında kar payı dağıtımı kararı alacak şirketler, kar payı dağıtımı uygun görüş yazısı için Bakanlığa başvuru yaparken yukarıda belirtilen belgelere ek olarak belirtilen desteklerden yararlanılmadığına ilişkin ilgili kurumlardan alınacak tevsik edici belgeleri,
- Pay sahiplerince, dağıtımına karar verilen kar payının yarısından fazlasının, Kanun hükümleri çerçevesinde başka bir sermaye şirketine olan sermaye taahhüt borcunun nakden ve defaten ifasında kullanılması şartıyla, kar payı dağıtımı kararı alacak şirketler, kar payı dağıtımı uygun görüş yazısı için Bakanlığa başvuru yaparken yukarıda belirtilen belgelere ek olarak, dağıtılacak kar payının yarısından fazlasını alma hakkı olanların başka bir sermaye şirketine olan sermaye taahhüt yükümlülüğünü tevsik edici belgeleri ve
- Pay sahiplerince, dağıtıma karar verilen kar payının, imzalanan kredi sözleşmeleri veya proje finansman sözleşmeleri kapsamında 30.09.2020 tarihine kadar muaccel hale gelen yükümlülüklerin ifasında nakden kullanılması şartıyla, kar payı dağıtımı kararı alacak şirketler, kar payı dağıtımı uygun görüş yazısı için Bakanlığa başvuru yaparken, , kredi sözleşmeleri ve proje finansman sözleşmeleri kapsamında ifa yükümlülüklerini tevsik edici belgeleri
Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü’ne sunmak zorundadır.
Kar payı hesaplamasında esas alınacak finansal tablolar nelerdir?
Kar payı hesaplamasında, finansal tablolarını Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından belirlenen standartlara uygun hazılamak zorunda olanlar tarafından Kanun’un 88. maddesine göre hazırlanan (Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından yayımlanan, Türkiye Muhasebe Standartlarına göre hazırlanan), bunlar dışında kalanlar tarafından ise 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’na göre hazırlanan finansal tablolar esas alınacaktır.
Ayrıca dağıtılması öngörülen kar payı tutarı, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’na göre tutulan kayıtlarda bulunan kar dağıtımına konu kaynakların toplam tutarını aşmamalıdır.
Diğer Haberler
-
15.12.2025
İhbar Süresinde Gerçekleşen Ücret Artışından Çalışanın Yararlanması Mümkün Müdür?
4857 Sayılı İş Kanunu'nun 17. Maddesindeki düzenleme uyarınca; belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshinden önce durumun diğer tarafa bildirilmesi gerekmektedir. Buna göre iş sözleşmeleri;
-
12.12.2025
Borca Batıklık ve Sermaye Kaybı Hesaplamasında Muafiyet Süresi Uzatıldı
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun ("TTK") 376'ncı maddesi, şirketlerde sermaye kaybı ve borca batıklı olma durumunu düzenlemekte olup bu durumlarda uyulacak usul ve esasları ise "6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 376'ncı Maddesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ" ("TTK m. 376 Tebliği") ile detaylandırılmıştır.
-
8.12.2025
OFAC Nedir? Yatırımcılar İçin Stratejik Önemi Ve Uygulama Alanları
Dünya değiştikçe ve gün geçtikçe, daha da sık karşılaşmaya başladığımız terimlerden biri "OFAC". Küreselleşen dünyada uluslararası alanda yatırım yapmak isteyen kurumlar bir şekilde OFAC'a rastlıyor ya da OFAC ile temas ediyor. Zira, OFAC tarafından uygulanan bu yaptırımlar yalnızca ABD vatandaşları / menşeli şirketleri değil, ABD ile doğrudan veya dolaylı olarak ekonomik - finansal temasta olan kişileri de ilgilendiriyor. Peki nedir bu OFAC?
-
4.12.2025
Ortaklara Borçlar Ve Adat Faturası
1. Adat Nedir? Uygulamada sıklıkla işletmelerin ortaklara borç vermesi işlemi ile karşılaşılmaktadır. İşletmenin ortaklardan alacaklı hale geldiği böyle bir durumda söz konusu alacak miktarına adat faizi hesaplanması ve fatura düzenlenmesi gerekmektedir. Dolasıyla adat, işletme ile ortak/ilgililer arasında gerçekleşen borç-alacak ilişkilerinde işletme kaynaklarının kullanım süresine bağlı olarak faiz tahakkuku hesaplamak ve vergi kaybının telafi edilmesi amacıyla uygulanan bir yöntemdir. Bu hesaplamalar, transfer fiyatlandırması kurallarına uyum, vergi matrahının doğru belirlenmesi ve KDV gibi yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi açısından önem taşır.
-
28.11.2025
Hamiline Yazılı Pay Senetlerinin Merkezi Kayıt Kuruluşuna Bildirim Süreci Ve Yaptırımları
1. Hamiline Yazılı Pay Senetlerin Basımı ve Bildirimi 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun ("Kanun") 484. maddesi uyarınca anonim şirketlerde iki tür pay senedi bulunmaktadır: nama yazılı ve hamiline yazılı pay senetleri. Nama yazılı pay senetlerinde devir işlemi teslim ile gerçekleşirken, hamiline yazılı pay senetlerinin devri için Hamiline Yazılı Pay Senetlerinin Merkezi Kayıt Kuruluşuna Bildirilmesi ve Kayıt Altına Alınması Hakkında Tebliğ ("Tebliğ") uyarınca bazı şartlar getirilmiştir. Tebliğ kapsamında hamiline yazılı payların Merkezi Kayıt Kuruluşu ("MKK") kaydının tamamlanması, yönetim kurulu kararının alınması ve bu kararın ilgili sicil müdürlüğünde tescil ve Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinde ilan ettirilmesi gerekmektedir.
-
20.11.2025
Birleşme ve Devralma İşlemlerinde Niyet Mektubu Süreci
Birleşme ve devralma ("M&A") işlemleri, hem hukuki hem ticari açıdan çok aşamalı süreçlerdir. Bu süreçte, sözleşme aşamasına geçilmeden önce sözleşme tarafları, işlem iradelerini belirlemek, ticari beklentilerini paylaşmak ve hukuki çerçeveyi oluşturmak için bir hazırlık sürecine girerler. Bu hazırlık süreci, tarafların işlem yapısına ilişkin temel ilkeleri tartıştığı, müzakere stratejilerini belirlediği ve işlem risklerini değerlendirdiği ilk aşamayı oluşturur.
-
14.11.2025
Gerekçeli Karar Hakkının İhlaline Dair Yeni Aym Kararı Resmi Gazete'de Yayınlandı
1. GİRİŞ Gerekçe, yargı kararlarında meselenin, sonuçta gösterilen şekilde çözülmesinin nedenini ve niçinini gösteren kısımdır ve hüküm vermenin bir uzantısıdır.1 Gerekçenin içeriğinin tatmin edici ve tutarlı olması, hukukî dinlenilme hakkının ve adil yargılanma hakkının sağlanması açısından mühimdir. Gerekçeli karar, mahkemenin tarafsızlığını ortaya koymakla; gerçekten, dosya içeriğine, akla ve hukuka uygun düşen bir gerekçe sayesinde taraflar davayı hangi maddî ve hukukî sebeplerden ötürü kaybettiklerini veya kazandıklarını öğrenme ve tatmin olma şansına sahip olacaklardır.
-
7.11.2025
Kapsam Dışı Personel Hakkında Anayasa Mahkemesi Kararı
22.09.2025 Tarihli Resmi Gazete 'de yayımlanan Anayasa Mahkemesi Kararında;
-
24.10.2025
Asıl ve Alt İşverenin Arabuluculuğa Birlikte Katılma Zorunluluğu Anayasa Mahkemesi Kararı ile Kaldırıldı
Çalışma hayatında iş ilişkilerinin sona ermesi sonrasında işçinin işe iade talebiyle başvurabileceği arabuluculuk sürecine ilişkin önemli bir Anayasa Mahkemesi kararı yayımlanmıştır. Anayasa Mahkemesi, 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu'nun 3. maddesinin (15) numaralı fıkrasında yer alan, "Asıl işveren-alt işveren ilişkisinin bulunduğu hâllerde işe iade talebiyle arabulucuya başvurulduğunda, anlaşmanın gerçekleşebilmesi için işverenlerin arabuluculuk görüşmelerine birlikte katılmaları ve iradelerinin birbirine uygun olması gerekir" hükmünün Anayasa'ya aykırı olduğuna karar vermiştir. Söz konusu karar, 17 Ekim 2025 tarihli ve 33050 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanmıştır.
-
23.10.2025
Anayasa Mahkemesi Cumhurbaşkanına Döviz Ve Para Hareketlerini Sınırlama Yetkisi Veren Kanun Hükmünü İptal Etti!
15 Ekim 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Anayasa Mahkemesi ("Mahkeme")17 Haziran 2025 tarihli, E. 2024/193, K. 2025/136 sayılı kararıyla1 ("Karar") 1567 sayılı Türk Parasının Kıymetini Koruma Hakkında Kanun'un ("Kanun") 1. maddesini ("Kambiyo, nukut, esham ve tahvilat alım satımı ve kıymetli madenler ve kıymetli taşlarla bunlardan mamul veya bunları muhtevi her nevi eşya ve kıymetlerin alım satımı, kıymetli madenlerin rafinajı ile tüm bu eşya ve kıymetlerin, ticari senetlerin ve tediyeyi temine yarayan her türlü vasıta ve vesikaların memleketten ihracı veya memlekete ithalinin tanzim ve tahdidine ve Türk Parasının kıymetinin korunması zımnında kararlar ittihazına Cumhurbaşkanı salahiyetlidir.") iptal etmiştir.
-
21.10.2025
Borçlu Dışındaki Kişiye Ait Malların Haczi ve Hukuki Hakların Korunmas
İcra takibi sürecinde borçlunun malvarlığına dahil olmayan üçüncü kişilere ait malların haczi, uygulamada sıkça karşılaşılan ve ciddi mağduriyetlere yol açan bir durumdur. Özellikle eşler arasında mal rejimi kaynaklı belirsizlikler ile birlikte mülkiyet ilişkileri, icra işlemlerinde mülkiyetin kime ait olduğunun doğru şekilde tespitini zorlaştırmaktadır. Bu kapsamda, borçlunun eşinin veya bir başka üçüncü kişinin malı üzerine haciz tatbik edilmesi halinde başvurulabilecek hukuki koruma yollarının en önemlisi istihkak iddiasıdır.
-
20.10.2025
Rekabet Hukuku Çerçevesinde Birleşme ve Devralmalar ve Bildirim Yükümlülüğü
Birleşme ve devralmalar (M&A), şirketlerin büyüme ve yeniden yapılanma stratejilerinin merkezinde yer almaktadır. Şirketlerin gerek ulusal, gerekse uluslararası ölçekte genişleme, pazar paylarını artırma yahut yeni pazarlara giriş yapma amacına hizmet eden bu işlemler, yalnızca ekonomik ve ticari sonuçlar doğurmakla kalmayıp, aynı zamanda ilgili pazardaki rekabet dinamiklerini doğrudan etkileyebilme potansiyeli taşımaktadır. Bu sebeple, birleşme ve devralma işlemleri, pazardaki rekabet yapısını etkileyebilir. Bu özelliğinden dolayı, M&A işlemleri stratejik fırsatlar yaratırken, rekabet düzeninin sürdürülebilirliği açısından da düzenleyici otoritelerin titizlikle değerlendirdiği alanlardan biridir.
-
17.10.2025
OSB Uygulama Yönetmeliğinde Önemli Değişiklik: Katılımcılara Ek Süre İmkânı
17 Ekim 2025 tarihli ve 33050 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği'ne Geçici Madde 13 eklenmiştir. Bu yeni düzenleme, yapı ruhsatı veya işyeri açma ve çalışma ruhsatı almamış OSB katılımcılarına belirli şartlar altında ek süre tanınmasına olanak sağlamaktadır.
-
15.10.2025
Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulma Yükümlülüğünde Güncel Durum
1. GİRİŞ 20 Eylül 2025 tarihli ve 33023 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” ("Değişiklik Tebliği") ile, 14 Şubat 2025 tarihli ve 32813 sayılı “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ”e (“Tebliğ") önemli değişiklikler getirilmiştir.
-
25.9.2025
İşe İade Kararı Sonrası İşverenin Yapması Gereken Sgk İşlemleri
Kesinleşen işe iade kararını tebliğ alarak 10 iş günü içinde işe başlama iradesini işverene ileten işçiyi, İşveren işe başlatabileceği gibi işe başlatmayarak mahkeme kararında tespit edilen 4 aylık boşta geçen süre ücretinin yanı sıra işe başlatmama tazminatını da ödeyebilir. Görüldüğü üzere işverenin bu durumda iki seçimlik hakkı bulunmakla birlikte SGK nezdinde yapılacak işlemler her iki durumda da birbirinden farklıdır.